WÉDÉFLEX PRESENTEERT

NIEUWE WÉDÉFLEX ESTABLISHED DEALER: GEBR. JANSSEN UIT BEUGEN

We zijn enorm blij dat dakdek­kersbedrijf (en hofleverancier!) Gebr. Janssen uit Beugen ons Wédéflex Established Dealer-netwerk komt verster­ken. Gebr. Janssen is een gerenommeerde dakdek- en installatiespecialist actief in de regio Gelderland-Zuid, Oost-Brabant en Limburg. Een warm welkom aan dit nieuwe Wédéflex-familielid!

Gebr. Janssen uit Beugen (meestal Janssen Beugen genoemd) bestaat al sinds 1886 en draagt met trots het predicaat ‘Koninklijk’. Het bedrijf startte destijds als eenmansbedrijf en is inmiddels uitgegroeid tot een grote speler op het gebied van dakbedekking, sanitair, riool- en installatietechniek. Janssen Beugen ‘ademt’ kwaliteit en vakmanschap. Mede daarom zijn ze erg verheugd vanaf nu ook Wédéflex Established Dealer te zijn. Tijd voor een nadere kennismaking.

REDAKTIE sprak met Directeur Daken Theo Huijbers, met Afdelingshoofd Calculatie & Werkvoorbereiding André Sinnema en met Marcel Duyvestijn (Account Manager Wédéflex Duurzame Daksystemen).

Theo: “Als het om dakbedekking gaat zijn we van alle markten thuis. We leggen dakpannen, bitumen en kunststof daken. Maar draaien onze hand ook niet om voor leien, golfplaten of zinken daken. Dit is van oudsher zo gegroeid. En ook de installatietak van Janssen Beugen bestaat al zo’n 45 jaar. Voor onze klanten is het prettig dat we alles onder één dak hebben. Het zijn allemaal volwaardige disciplines die we aanbieden. In totaal (over alle disciplines) hebben we circa 150 medewerkers en werken we daarbovenop nog eens met een groep van 50 inleners. Dagelijks rijden er wel 75 busjes rond van ons. We genieten best grote bekendheid in de regio.”

Grote speler en gewaardeerde werkgever
Theo: “We hebben nu ongeveer vijftig dakdekkers in dienst en werken daarnaast met een flexibele schil van zo’n twintig dakdekkers. We zijn met name actief in de renovatiemarkt en bedienen daarin grote klanten zoals diverse woningcorporaties. Ik ben er trots op, dat we Janssen Beugen sociaal en financieel goed op de rit hebben. Zo hebben we een heel laag verloop en zijn er zelfs diverse medewerkers die na hun pensioen nog (parttime) bij ons aan de slag blijven. Dat is waardevol voor hen en vooral ook voor ons. En dan heb je als werk­gever toch iets goed gedaan lijkt me.”

Veilig en gezond
Theo: “Dakdekken is een zwaar vak. Wij zorgen ervoor dat alle faciliteiten voorhanden zijn om ervoor te zorgen dat mensen zo lang mogelijk ‘mee­gaan’. Van een arbo-arts die op vaste tijden bij ons op locatie is tot speci­fieke gereedschappen die tillen vergemakkelijken. Onze financiële en HRM-verantwoordelijke Peter van Houtum gelooft heilig in de waarde van vitale medewerkers. Daar investeren we dan ook graag in.”

Piketpalen
Theo: “Ik ben zelf bij Janssen begon­nen in 1986. Begin jaren ’90 klapte de nieuwbouw in. Toen hebben we be­­wust de keuze gemaakt ons vooral op renovatie te richten. De renovatiemarkt biedt meer continuïteit. Je voert veel meer zelf de regie. We zijn daarbij steeds een stapje verder gegaan. Zo zijn we bijvoorbeeld bij de hellende daken ook de onderdakcon­structie erbij gaan doen. Dat heeft ons geen windeieren gelegd.”

DNA Janssen Beugen matcht met DNA Wédéflex
Marcel: “Jaren geleden is er een Wédéflex Dealer weggevallen in de regio waarin Janssen Beugen actief is. Feitelijk waren wij dus op zoek. Tegelijkertijd zocht ook Janssen Beugen een kwaliteitspartner op het gebied van bitumen daken. We vonden elkaar en hebben de tijd genomen elkaar goed te leren kennen. Wij gaan namelijk nooit over één nacht ijs.”

André: “We zijn beide bedrijven die het vizier op de lange termijn richten. We zijn niet van de snelle handel. Wel van kwaliteit en loyaliteit. Daarin herkennen en waarderen we elkaar. Het gevoel is gewoon goed.”

Verwachtingen rondom de samenwerking
André: “Voor ons is het allereerst waardevol dat Wédéflex veel onder­steuning biedt bij de technische advisering. Ik denk ook dat we elkaar scherp gaan houden in hoe projecten het best aangepakt kunnen worden. Wédéflex zorgt er met hun positief-kritische blik voor, dat wij de puntjes op de i zetten. Ze dwingen ons in positieve zin de lat nog hoger te leggen. Ik juich dat toe. De lange levensduur van Wédéflex-daken (>30 jaar) is ook van grote waarde. Bijvoorbeeld voor klanten die zonnepanelen willen leggen. ‘Pak dan Wédéflex!’ is mijn advies. Die halen makkelijk de exploitatieperiode van die panelen (gemiddeld 25 jaar).”

Marcel: “Doordat wij zo’n nauw contact hebben met onze Dealers, weten wij heel goed wat er in de markt gebeurt. Alle innovaties die wij door­voeren zijn daarom altijd klantgedreven. Het is fijn dat Janssen Beugen er ook proactief instaat. Actief de verbinding zoekt en meedenkt met klanten en met ons. Ik zie uit naar een constructief partnerschap.”

TERUG NAAR NIEUWSOVERZICHT