Nieuwe energie bij Wédéflex: Tijmen van der Kooij stelt zich voor
Tijmen van der Kooij versterkt sinds dit jaar het team van Wédéflex als Account Manager.
Hoi! Ik ben Tijmen. Ik ben dit jaar aan de slag gegaan als Account Manager bij Wédéflex en stel me graag wat uitgebreider aan je voor. Mijn achternaam zegt je mogelijk al wel wat en inderdaad: ik ben de zoon van Coen van der Kooij (Algemeen Directeur Wédéflex). Mijn opleiding, kracht en ervaring liggen in (international) business en marketing. Ik wil Wédéflex op dat gebied graag versterken. En privé? Nou, mijn vriendin (verloofde!) en ik wonen in het prachtige Rotterdam en dat bevalt ontzettend goed. En een leuk weetje… er is ook een nieuwe ‘Van der Kooij’ onderweg.
Helemaal onbekend ben ik niet omdat ik een jaar stage heb gelopen bij Fonofloor Akoestische Isolatiesystemen – de boven-buur en het zusterbedrijf van Wédéflex aan de Zuid-Willemsvaart in ’s-Hertogenbosch. Daarnaast heb ik ook een half jaar stage-gelopen bij Index in Verona (Italië) waar de Wédéflex dakproducten gemaakt worden.
Inwerktraject
Aangezien ik net ben begonnen loop ik nu met diverse collega’s mee om het bedrijf beter te leren kennen. De techniek, de projecten, de inkoop, de klanten en opdrachtgevers, de producten en de systemen: ik wil leren hoe het allemaal werkt om straks mijn werk goed te kunnen doen. En vanzelfsprekend beperkt het leren zich niet alleen tot dit traject. Echt top dat iedereen me graag helpt en betrokken is. Dank daarvoor!
Kwaliteitsclub binnen een beweeglijke branche
Wédéflex staat voor A-kwaliteit op alle fronten. Dat vind ik belangrijk. En dan het vakgebied marketing in combinatie met een snel veranderende bouwsector: dáár wil ik wel mee aan de slag. Wat verandert er? Hoe maak en houd je je producten futureproof? Daarover nadenken sprak me ook al aan in mijn vorige baan bij Milwaukee Tool Benelux. Ik heb weliswaar een commerciële achtergrond, maar vind techniek ook razend interessant. Dus het past allemaal goed nu. Weet je, er gebeurt gewoon zoveel op en rondom het dak. Al die nu nog ongebruikte m2 platte daken bieden megaveel kansen.
Focus op duurzaamheid
Het is geweldig dat we binnen Wédéflex zo sterk focussen op recycling en circulariteit. Als onderdeel hiervan wordt met de komst van de recyclingmachine het oneindig gebruik van de bitumen dakrollen waarheid. Prachtig. Dat kunnen we niet vaak genoeg communiceren.
Stabiliteit en een langetermijnvisie
Iedereen die Wédéflex een beetje kent weet dat het bedrijf rust en vertrouwen uitstraalt. Stabiliteit staat centraal evenals een langetermijnvisie. De basis moet meer dan goed zijn en dan komt de rest vanzelf. Dit spreekt me aan. Het past bij mij en bij de ontwikkelingen in de markt, waar bijvoorbeeld Total Cost of Ownership (TCO) en Life Cycle Analysis (LCA) inmiddels gemeengoed zijn. Deze zijn zeker in het voordeel van Wédéflex.
Ik ga met enorm veel energie aan de slag hier!